• Ford onthult banner van 5265 m2 van de nieuwe EcoSport op het markante Espana Building in Madrid
  • Ford verbreekt hiermee het GUINESS WORLD RECORD
  • Reclamebord na februari gedoneerd aan Apascovi Foundation, een uitzendbureau voor mensen met een handicap

Ford is nu de officiële GUINNESS WORLD RECORDS-titelhouder voor het Grootste billboard ter wereld, na het onthullen van een reclamebord van 5265 m2 (het equivalent van 20 tennisbanen) voor de nieuwe Ford EcoSport op het markante Espana Building in het centrum van Madrid. Lees verder

Een  jurylid van GUINNESS WORLD RECORDS heeft de installatie van 2000 kg geïnspecteerd en vastgesteld dat de officiële GUINNESS WORLD RECORDS-poging voor Grootste billboard is geslaagd en het vorige record, gevestigd in Dhahran in Saoedi-Arabië, met 241,93 m2 heeft verbroken.

“Elena Burguete, marketingdirecteur van Ford Spain: “Fords boodschap is ‘Go Further’, en dat is precies wat we voor ogen hadden met onze campagne voor de nieuwe EcoSport. Het is een prachtige manier om de boodschap ‘Life is out there, are you?’ uit te dragen aan zoveel mogelijk mensen, in hartje Madrid.”

Het billboard blijft op zijn plek tot eind februari. Daarna wordt het gedoneerd aan de Apascovi Foundation, een uitzendbureau voor mensen met een handicap, waar alle gebruikte materialen worden hergebruikt.

De stijlvolle nieuwe Ford EcoSport, ontworpen voor het leven in en buiten de stad, is nu in heel Europa te koop en wordt voor het eerst aangeboden als een sportieve, op Ford Performance geïnspireerde EcoSport ST-Line. Technologieën voor bestuurdersassistentie, waaronder SYNC 3-connectiviteit BLIS en een achteruitkijkcamera zijn beschikbaar op de EcoSport.

Over Guinness World Records

GUINNESS WORLD RECORDS (GWR) is de autoriteit op het gebied van wereldrecords. Het iconische boek Guinness World Records werd voor het eerst gepubliceerd in 1955 en wordt jaarlijks uitgebracht. Inmiddels zijn er ongeveer 136 miljoen exemplaren van verkocht in 20 talen in meer dan 100 landen. Daarnaast zijn er van Guinness World Records: Gamer’s Edition (voor het eerst uitgegeven in 2007) meer dan 4 miljoen exemplaren verkocht.

Het internationale tv-programma Guinness World Records bereikt jaarlijks 750 miljoen kijkers, en meer dan 2 miljoen mensen volgen het YouTube-kanaal van GWR dat meer dan 300 miljoen views per jaar heeft. De website van GWR ontvangt jaarlijks 18 miljoen bezoekers en heeft rond de 10 miljoen volgers op Facebook. De commerciële verkoopafdeling van Guinness World Records biedt adviesdiensten op maat aan een aantal internationaal toonaangevende merken en bureaus.

Delen
Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden
Sebastiaan van de Pol
Press & Public Affairs

Sebastiaan van de Pol
PR Manager Ford Nederland B.V.
Telefoon: +31(0)20-5044786
E-mail: prfordnl@ford.com