- Zo’n anderhalf miljoen mensen in Nederland hebben een fysieke handicap
- Ongeveer 55% van deze mensen heeft moeite met het vinden van een baan
- Ford Nederland heeft in 2017 op verschillende momenten lichamelijk gehandicapte chauffeurs met de HandiCab reizigers van A naar B gebracht
- Doel; bij een breed publiek de perceptie wijzigen van ‘handicap’ naar ‘handicapable’
- Project wint nu bronzen Cannes Lions in de categorie media
Ford Nederland heeft gisterenavond tijdens het internationale prijzencircuit in Cannes een bronzen Cannes Lions gewonnen in de categorie media. Zo’n anderhalf miljoen mensen in Nederland hebben een fysieke handicap. Ongeveer 55% van deze mensen heeft moeite met het vinden van een baan, ook al is deze groep enorm getalenteerd. Ford Nederland heeft in 2017 op verschillende momenten lichamelijk gehandicapte chauffeurs met de HandiCab reizigers van A naar B gebracht om bij een breed publiek de perceptie te wijzigen van ‘handicap’ naar ‘handicapable’. Lees verder
Downloads
- Ford wint Cannes Lions met Handicab (doc)
- Afbeeldingen (zip)
Meer kansen krijgen, begint bij anders kijken. Om dat te stimuleren ging de Ford HandiCab op verschillende data in 2017 de weg op. Een positief initiatief met aan het stuur Tim de Vries (paralympisch atleet), Debbie van der Putten (model) en Sebastiaan Nieuwenhuizen (Veteraan). Samen missen ze 1 arm en 2 benen, maar daar stopt het verschil. In de Ford HandiCab boden ze nietsvermoedende reizigers een taxirit aan. De prijs die passagiers hiervoor betaalden was heel simpel; vooroordelen laten varen en vertrouwen in de chauffeurs. Stap je in of niet? Met die vraag hielden de chauffeurs de deur van de Handicab open voor ruim 100 Nederlanders.
Afgelopen week is Ford Nederland, samen met het reclamebureau Ogilvy, genomineerd in de categorie media voor een Cannes Lions. Donderdagavond 21 juni 2018 heeft Ford een bronzen Cannes Lions gewonnen in de betreffende categorie. De media Lions vieren de context van creativiteit. Inzendingen moeten een inspirerende en innovatieve implementatie van ideeën laten zien. Dat werk moet zijn verbeterd door en ingezet via een game-changing media strategie. De categorie waarin Ford heeft gewonnen is ‘use of stunts’.
Cannes Lions is een jaarlijks terugkerend evenement in Cannes. Een winnende leeuw staat voor een internationale bekroning op het werk dat is geleverd.
Bekijk hier de video van het Handicab project: https://www.youtube.com/watch?v=aUFQXborrsA&t=8