• Met meer dan 100 jaar pick-up-ervaring, betreedt Ford nu het marktsegment van extreem compacte pick-ups en vraagt Unicode Consortium om pick-up-emoji toe te voegen
  • Verzoek namens pick-up-eigenaren aan organisatie die internationale tekststandaarden bepaalt; eerste pick-up-emoji ook ter ere van Wereld Emoji Dag
  • Na maanden van in het diepste geheim ontwikkelen en testen, is nieuwe pick-up-emoji op lijst geplaatst voor opname in eerstvolgende emoji-update, gepland voor begin 2020

Dagelijks worden er miljarden emoji’s verstuurd. Bijna elk transportmiddel – variërend van auto's en scooters tot boten, ruimteschepen en skiliften – komt voor op de lijst met 3.000 goedgekeurde icoontjes waaruit emoji-gebruikers kunnen kiezen. Pick-up liefhebbers moesten het echter nog zonder pick-up-emoji doen. Ford besloot dat het tijd is om hier iets aan te doen en viert Wereld Emoji Dag met het debuut van de pick-up-emoji. Lees verder

“Toen klanten om een pick-up-emoji begonnen te vragen, wisten we dat we daar iets mee moesten” aldus Joe Hinrichs, president automotive bij Ford. “Gezien de populariteit van Ford pick-ups wereldwijd, is Ford als geen ander in staat een nieuwe pick-up-emoji binnen handbereik te brengen van hardwerkende appers overal ter wereld.”

De Ford Ranger is de bestverkochte pick-up in Europa. In het eerste halfjaar van 2019 heeft Ford in Europa 26.700 exemplaren verkocht. In het tweede kwartaal van 2019 heeft Ford zijn verkoopresultaten van de Ranger verbroken, met een stijging van 8 procent in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar.* In de Verenigde Staten is de bekende Ford F-150 pick-up al ruim 40 jaar het best verkochte voertuig, en een icoon dat staat voor ‘the American dream’ van vrijheid, hard werken en je doelen bereiken.

Ford heeft in 2018 bij het Unicode Consortium een voorstel ingediend om een pick-up toe te voegen. Unicode Consortium is de organisatie die zich bezighoudt met het beoordelen en goedkeuren van nieuwe emoji’s. De pick-up-emoji staat nu op de lijst om te worden opgenomen in een toekomstige versie van Unicode.

De styling van de concept-emoji is afgestemd op de huidige trends. “Ons team is lang bezig geweest met het doorspitten van fora, het berichten van influencers en het volgen van social media feeds om de behoeften van onze klanten goed in kaart te brengen”, aldus Craig Metros, design director van Ford Noord-Amerika. “Men wil een originele, stijlvolle pick-up-emoji die een goede afspiegeling is van waar een pick-up in hun ogen voor staat. Het eindresultaat is een modern icoontje dat elke pick-upliefhebber met een smiley zou willen belonen.”

Mocht de pick-up-emoji begin 2020 worden goedgekeurd, wordt het ontwerp aangepast aan alle mobiele platforms zodat de emoji voldoet aan de wensen van onze klanten, variërend van professionals tot actieve gezinnen en emoji-fans.

# # #

 *De Europese markten zijn: Oostenrijk, België, Groot-Brittannië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Spanje, Roemenië, Zweden en Zwitserland.

Delen
Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden
Sebastiaan van de Pol
Press & Public Affairs

Sebastiaan van de Pol
PR Manager Ford Nederland B.V.
Telefoon: +31(0)20-5044504
E-mail: prfordnl@ford.com