Ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van het jaarlijkse ‘Looking Further with Ford Trend Report’ richten we onze aandacht op de verre toekomst. Onze vorige rapporten onderzochten hoe microtrends de volgende paar jaar zouden kunnen bepalen; dit rapport onderzoekt hoe macrotrends de volgende paar decennia zouden kunnen vormgeven.
Downloads
Vooruit en opwaarts richting de toekomst
Nadenken over een wereld die drastisch verschilt van de wereld van vandaag, is niet voor angsthazen. Veranderingen die buiten onze controle of invloed liggen, ervaren velen als ongemakkelijk, maar ze kunnen ons ook beter maken. Hoe goed we ons aanpassen hangt af van ons vermogen te anticiperen – en ons voor te bereiden.
Ford Motor Company gaat voor verandering. We werken aan een betere wereld voor de komende generaties. Tegelijkertijd proberen we het gedrag, de aspiraties en de zorgen van burgers over de hele wereld met betrekking tot de toekomst te begrijpen. Zo kunnen we hen helpen zich vrij te bewegen en vrij te zijn om hun dromen na te jagen, in dit decennium en daarna.
Hier alvast een voorproefje van een paar highlights:
- De toekomst van onze planeet – 81% van de volwassenen wereldwijd zegt dat ze zich zorgen maken over klimaatverandering en de toekomst van hun kinderen. 29% geeft aan dat dit hun grootste zorg voor de toekomst is, gevolgd door de zorgen over het potentieel voor een virus (22%).
- De toekomst van mobiliteit – Het vertrouwen in zelfrijdende voertuigen is toegenomen, waarbij 65% van de ouders zegt dat ze liever hebben dat hun kinderen in zelfrijdende voertuigen rijden dan met een vreemde. Bovendien is 31% van de generatie Z en Millennials het ermee eens dat de kinderen van vandaag niet hoeven leren autorijden.
- De toekomst van kennis en informatie – 58% van de bevolking gelooft dat de ontwikkeling van AI het hoger onderwijs niet minder belangrijk zal maken. 68% gelooft dat robots de meerderheid van de leraren niet zullen vervangen.
- De toekomst van identiteit – 44% van de bevolking gelooft dat gendertoewijzingen binnen hun leven zullen verdwijnen.
- De toekomst van het gezin – 45% van de consumenten zag hun relatie met hun gezin verbeteren door Covid-19. Bovendien blijft 79% van Gen-Z bij het idee om in de toekomst kinderen te willen krijgen/opvoeden.
Het wereldwijde rapport gaat dieper in op deze onderwerpen en meer. Lees het volledige onderzoek in het Engels via de downloadbare PDF hierboven.