- De verbeterde, multifunctionele en zuinige Ford EcoSport kan nu worden besteld voor een prijs vanaf € 19.995
- De EcoSport is nu verkrijgbaar met de keuze voor een aan de achterzijde gemonteerd reservewiel, en beschikt over interieurupgrades, waaronder stoelen die gedeeltelijk zijn uitgevoerd in leder, een nieuw stuurwiel en verchroomde details
- De verfijndere EcoSport biedt meer gemak en comfort dankzij voorruit-, spiegel- en voorstoelverwarming, en dikkere, geluiddempende materialen die ervoor zorgen dat er minder geluid binnendringt in de cabine
- Sturen en manoeuvreren gaat eenvoudiger dankzij een geoptimaliseerde wielophanging, Electronic Stability Control en een stuurbekrachtigingssysteem die zijn afgesteld voor de Europese wegen
- De krachtigere 1.5-liter TDCi-dieselmotor verbruikt slechts 4,4 liter per 100 km en heeft een CO2--uitstoot van 115 g/km. De 1.0-liter EcoBoost-benzinemotor verbruikt 5,4 liter per 100 km en heeft een CO2-uitstoot van 125 g/km.* Alle motoren voldoen aan de Euro 6-emissienormen
- De EcoSport is nu ook leverbaar met een PowerShift automaat in combinatie met een 1.5-liter benzinemotor
De Ford Motor Company heeft vandaag aangekondigd dat de verbeterde Ford EcoSport SUV vanaf nu kan worden besteld. De auto beschikt over stijlvolle interieur upgrades, een betere rijdynamiek en nieuwe features voor meer comfort en gemak. Lees verder
Downloads
Klanten kunnen nu voor het eerst kiezen voor een uitvoering zonder een aan de achterzijde gemonteerd reservewiel. Tevens zijn er subtiele en stijlvolle verbeteringen in het interieur aangebracht, waaronder stoelen die gedeeltelijk zijn uitgevoerd in leder als standaardoptie voor Titanium-modellen, een nieuw ontwerp van het stuurwiel en extra verchroomde details.
Het Winter Pack, met onder andere voorruit-, spiegel- en voorstoelverwarming, biedt extra gemak en comfort. De rijdynamiek van de EcoSport is verbeterd dankzij aanpassingen van de veren, de schokdempers, de torsiebalk achter, het Electronic Stability Programme en de instellingen van de elektronische stuurbekrachtiging.
De verbeterde versie van de EcoSport met de meerdere malen bekroonde 1.0-liter EcoBoost-benzinemotor is verkrijgbaar vanaf € 19.995. Daarnaast is de EcoSport leverbaar met een 1.5-liter benzinemotor of een 1.5-liter TDCi dieselmotor.
“De stijlvolle en praktische Ford EcoSport is een multifunctionele en zuinige SUV, en dankzij deze verbeteringen ziet de EcoSport er nog strakker uit en rijdt hij nog beter”, aldus Joe Bakaj, Vice President, Product Development bij Ford Europa. “De EcoSport is ontwikkeld voor de ruigste terreinen en de extreemste klimaten over de hele wereld, en dit maakt de auto nog aantrekkelijker voor onze groeiende klantenkring in Europa die geïnteresseerd zijn in een SUV. Bovendien heeft ons team in het testcentrum in Lommel in België de rijdynamiek verder verbeterd, zodat de nieuwe EcoSport nog fijner rijdt op wegen in heel Europa.”
Ford EcoSport-modellen zonder een aan de achterzijde gemonteerd reservewiel beschikken standaard over een mobiliteitsset, en het ontwerp van de openslaande achterklep voor deze modellen is tevens aangepast zodat de bagageruimte beter toegankelijk is terwijl de achterklep gedeeltelijk is geopend. Alle modellen beschikken nu over een kenmerkend EcoSport-logo aan de achterzijde, waardoor de compacte SUV er nog luxer uitziet.
Titanium-modellen zijn standaard voorzien van nieuwe stoelen die gedeeltelijk zijn uitgevoerd in leder en materialen van hoge kwaliteit, waardoor de auto een verfijnd interieur krijgt. Alle EcoSport-modellen kunnen worden voorzien van getinte ramen, en het Winter Pack biedt vloerventilatie bij de achterbank zodat passagiers comfortabeler kunnen reizen bij koud weer.
Het opgefriste interieur geeft de auto een eigentijds, exclusief tintje. Het nieuwe stuurwiel heeft een ergonomisch ontwerp met minder knoppen. Het instrumentencluster beschikt nu over een functie om het licht te dimmen en over verchroomde ringen die bij de schakelaar voor de elektrische ruitbediening passen.
De EcoSport-modellen zijn voorzien van het spraakgestuurde SYNC-connectiviteitssysteem van Ford met een 4” kleurenscherm in de middenconsole. De plaatsing van de handrem op alle verbeterde EcoSport-modellen is geoptimaliseerd zodat deze gemakkelijker te bereiken en te gebruiken is.
Rijgeluiden en trillingen zijn ook teruggebracht door middel van dikkere geluiddempende materialen in de portieren en het dashboard, en beter sluitende afdichtingen rond de pedalen, voor een verfijnder interieur en stillere ritten. De motor en de versnellingsbak zijn ook beter op elkaar aangepast voor meer rijcomfort bij lagere snelheden.
Er zijn aanzienlijke verbeteringen aangebracht in de rijdynamiek van de EcoSport na uitgebreide ontwikkelingen in het testcentrum van Ford in Lommel, dat beschikt over 80 kilometer aan exacte replica’s van wegdekken door heel Europa.
Dankzij de stuggere torsiebalk achter helt de EcoSport minder over in bochten, en de vernieuwde vering en schokdempers zorgen voor een betere demping. Doordat de rijhoogte van de auto 10 mm lager is dan eerdere modellen, ligt het zwaartepunt van de EcoSport lager voor een betere handelbaarheid. Bovendien zijn de systemen voor Electronic Stability Control en stuurbekrachtiging speciaal afgesteld voor Europese wegen.
De 1.5-liter TDCi-motor levert nu 95 pk (dit is 5 pk meer dan het eerdere model), verbruikt 4,4 liter per 100 km en heeft een CO2-uitstoot van 115 g/km. Deze ultra-moderne dieselmotor bereikt de Euro 6-norm zonder de toevoeging van Ad-Blue. In tegenstelling tot bij de Euro 6 dieselmotoren van de meeste andere merken zal de EcoSport berijder, hoe veel hij jaarlijks ook rijdt, dan ook nooit met flacons in de weer hoeven om Ad-Blue bij te vullen.
De 1.0-liter EcoBoost-motor van 125 pk verbruikt slechts 5,4 liter per 100 km en heeft een CO2-uitstoot van 125 g/km. Ook alle benzine versies van de EcoSport voldoen nu aan de Euro 6-emissienormen.
De verbeterde EcoSport is vanaf nu ook te bestellen met moderne zestraps PowerShift automaat in combinatie met de 1.5-liter benzinemotor.
Andere technologieën die later dit jaar voor het eerst beschikbaar zijn voor de EcoSport zijn onder andere een navigatiesysteem en een achteruitrijcamera die bestuurders helpt manoeuvreren tijdens het achteruitrijden.
De compacte Ford EcoSport maakt deel uit van het steeds groter wordende assortiment SUV’s van Ford in Europa. Een ander lid van de SUV line-up is de middelgrote Kuga. Begin 2016 wordt het topmodel, de Edge, aan de SUV familie toegevoegd.