• Ford en HARMAN maken een revolutionaire audio-ervaring in de auto mogelijk met B&O PLAY; het nieuwe systeem is vanaf volgend jaar wereldwijd exclusief beschikbaar in het modellenaanbod van Ford
  • Integratie van B&O PLAY in Fords profiteert van eigen technologieën en afstelling van HARMAN voor een rijkere, uitdagendere luisterervaring
  • Het kenmerkende geluid van het systeem is specifiek aangepast aan elk Ford-model om rekening te houden met verschillende soorten klanten en rijomgevingen

AMSTERDAM, 13 september 2016 – Omdat potentiële autokopers aangeven dat audiomerken hun mening over auto's beïnvloeden, werken Ford en HARMAN samen om voor een revolutionaire ervaring in de auto te zorgen met de wereldwijde introductie van nieuwe B&O PLAY-audiosystemen in Fords. Lees verder

Uit een recent onderzoek van Ipsos naar audiomerken in de autobranche uit 2016 is gebleken dat ongeveer een derde van de kopers van nieuwe auto’s zegt dat het audiomerk in hun volgende auto grote invloed heeft op hun aankoopbeslissing.

In B&O PLAY-producten worden meer dan 90 jaar Bang & Olufsen-ervaring, natuurlijke materialen, een kenmerkend ontwerp en audio van hoge kwaliteit met elkaar gecombineerd voor naadloos geïntegreerde ervaringen, ongeacht of een luisteraar nu thuis is, onderweg is of in de auto zit.

Ford maakte de exclusieve samenwerking met HARMAN International Industries Incorporated bekend tijdens de jaarlijkse Further with Ford-trendconferentie van de autofabrikant. B&O PLAY is vanaf volgend jaar voor het eerst wereldwijd beschikbaar in Fords.

De unieke benadering van B&O PLAY biedt klanten een aangepaste audio-ervaring met een specifieke plaatsing van de luidsprekers en een kalibratie voor elke auto in het Ford-assortiment. Dit betekent dat het geluid in het interieur optimaal is dankzij dynamische afstelling, ongeacht de rijomstandigheden, en ongeacht waar iemand zit.

Om de kracht van geluid te ervaren, hebben Ford en B&O PLAY vandaag een installatie met de naam Sound Journeys onthuld, een on-site-ervaring die de vijf zintuigen prikkelt.

Met B&O PLAY-producten brengt de installatie drie verschillende natuurlijke omgevingen tot leven, te weten een bos, een ravijn en een oceaan, met versterkt geluid. Tijdens de ervaring worden zelfs geluidsgolven “gevisualiseerd”, waarbij wordt gedemonstreerd hoe geluid alledaagse ruimten kan transformeren, zodat de ervaringen van mensen rijker en intenser worden.

Delen
Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden
Sebastiaan van de Pol
Press & Public Affairs

Sebastiaan van de Pol
PR Manager Ford Nederland B.V.
Telefoon: +31(0)20-5044504
E-mail: prfordnl@ford.com