• Ethisphere benoemt wereldwijd jaarlijks de best scorende bedrijven op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen; Ford voor zevende keer op rij benoemd
  • Consument hecht steeds meer waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen.
  • Meerderheid consumenten in VS wint informatie in over een bedrijf voor men er zaken mee doet; ruim 30% doet geen zaken met bedrijven met negatieve reputaties
  • Ford zet zich in om maatschappelijk verantwoord ondernemen onderdeel te laten zijn van de totale bedrijfsvoering, inclusief de toeleveranciers waar Ford zaken mee doet
  • Ford als eerste autofabrikant lid van Electronic Industry Citizenship Coalition (EICC) - een non-profit organisatie van toonaangevende elektronica bedrijven gewijd aan verbetering van sociale, ecologische en ethische omstandigheden in wereldwijde bedrijfsvoering

Ford Motor Company is de enige autoproducent die benoemd is tot één van de ‘World's Most Ethical Company’s in 2016®’ door Ethisphere Institute - een onderscheid dat wordt geleverd op een moment dat ethiek in het bedrijfsleven in toenemende mate van invloed is op klanten en hun aankoopbeslissingen. Lees verder

Daarnaast is Ford Motor Company de eerste autoproducent die is toegetreden tot de ‘Electronic Industry Citizenship Coalition’. Deze non-profit organisatie bestaande uit toonaangevende elektronica bedrijven is gericht op de verbetering van de sociale, ecologische en ethische praktijken in de wereldwijde productieketens.

In de twee bijgevoegde Engelstalige persberichten leest u meer over deze twee onderwerpen.

Delen
Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden
Sebastiaan van de Pol
Press & Public Affairs

Sebastiaan van de Pol
PR Manager Ford Nederland B.V.
Telefoon: +31(0)20-5044504
E-mail: prfordnl@ford.com