- Avontuurlijke Transit Trail-uitvoering met kenmerkend design en verrassende terreincapaciteiten
- Mechanisch sperdifferentieel in Transit en Transit Custom Trail zorgt voor extra tractie onder moeilijke omstandigheden
- Duurzaam dankzij efficiënte, geëlektrificeerde 2.0-liter EcoBlue-dieselmotor
Ford heeft de nieuwe Transit Trail en Transit Custom Trail speciaal ontwikkeld voor gebruik op uitdagend terrein. Het voor deze versies ontwikkelde mechanische sperdifferentieel (mLSD) geeft de voorwielaangedreven bedrijfswagens extra tractie op een onverharde of gladde ondergrond. Lees verder
Downloads
De Ford Transit Trail en Transit Custom Trail zijn uitgerust met exclusieve extra’s om zowel optimaal comfort als goede terreincapaciteiten te bieden, zonder dat dat ten koste gaat van het praktische gebruiksgemak. Beide versies zijn nu bij de dealer te bestellen. De levering start aan het einde van de zomer.
“De Transit Trail-uitvoering laat zien hoe veelzijdig de Transit is”, vertelt Hans Schep, general manager Commercial Vehicles van Ford Europa. “Hij is speciaal ontwikkeld voor bedrijven met activiteiten op uitdagende terreinen.”
Een Trail voor elk terrein en elke klus
De nieuwe Ford Transit Trail en Transit Custom Trail tonen zich van hun stoere kant en bewijzen dat ze berekend zijn op het werk buiten de gebaande paden. De Trail-uitvoering is voorzien van extra beschermpanelen langs de onderrand van de bumpers en de zijkant van de carrosserie. De merknaam FORD in grote, matzwarte letters op de grille verwijst naar het brutale en stoere karakter van de auto. Dat wordt nog eens geaccentueerd door unieke lichtmetalen wielen en de Trail-logo’s op de voorportieren.
De voorwielaangedreven Transit Trail en Transit Custom Trail zijn standaard uitgerust met een mLSD. Dat is ontwikkeld in samenwerking met de aandrijflijnspecialisten van Quaife. Als de ondergrond weinig grip biedt, brengt het sperdifferentieel automatisch het motorkoppel over naar het wiel met de meeste grip. Daardoor kunnen de Transit Trail en Transit Custom Trail goed uit de weg op onverharde paden en ongelijk terrein. Het Electronic Stability Control-systeem van de bedrijfswagens is opnieuw gekalibreerd voor een optimale samenwerking met het mLSD. Dezelfde techniek om de tractie te optimaliseren en de wegligging te verbeteren, is al eerder toegepast in Ford Performance-modellen als de Focus RS, de Focus ST en de Fiesta ST. De techniek heeft geen nadelige invloed op het brandstofverbruik en de CO2-emissie.
Het interieur van de Trail-uitvoering is extra rijk uitgerust, met standaard lederen stoelbekleding voor extra luxe, duurzaamheid en makkelijk schoonmaken. Ook airconditioning en een verwarmde Quickclear-voorruit – zodat deze bij vrieskou snel ontdooit – behoren tot de standaarduitrusting, net als elektrisch inklapbare buitenspiegels en automatische verlichting.
Beschikbaarheid
Het maximaal toelaatbare totaalgewicht is 3.000 kg voor de Transit Custom en 3.500 kg voor de Transit. De Transit Custom Trail wordt leverbaar als lange wielbasis met een laadvolume tot wel 6,8 m³. De Transit Trail wordt leverbaar als L3 met een wielbasis van 3.750 mm en een maximaal laadvolume van 11,5 m³.
2.0-liter EcoBlue-dieselmotor
De Ford Transit Trail en Transit Custom Trail worden aangedreven door Fords geavanceerde 2.0-liter EcoBlue-dieselmotor met een vermogen van 130 pk en 360 Nm koppel.
Bovendien wordt de Transit Trail leverbaar met een efficiënte geëlektrificeerde aandrijflijn. Deze, in zijn segment unieke, 2.0-liter EcoBlue Hybrid wint tijdens het remmen en vertragen energie terug en slaat deze op in een 48-volts accupakket. Die energie wordt weer gebruikt om de verbrandingsmotor te ontlasten en het brandstofverbruik te verlagen.
# # #
Model | CO2-emissie vanaf (g/km, WLTP (NEDC)) | Brandstofverbruik vanaf (l/100 km WLTP (NEDC)) |
Transit Trail | 212 (165) | 8,1 (6,3) |
Transit Custom Trail | 199 (165) | 7,6 (6,3) |
De vermelde verbruiks- en emissiecijfers zijn gebaseerd op de huidige van toepassing zijnde tekst van de EU Verordening (EC) 715/2007 en (EU) 2017/1151. De World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) vervangt per 1 juli 2020 de New European Drive Cycle (NEDC). De toegepaste standaard testprocedure maakt vergelijking mogelijk van verschillende modellen. De WLTP-cijfers zijn teruggerekend naar NEDC-cijfers – dat kan verschillen opleveren met eerder vastgestelde NEDC-cijfers, doordat elementen van de tests zijn gewijzigd.