• Vernieuwde www.ford.nl staat voor een persoonlijkere manier van communiceren
  • Website is nu overzichtelijker, volledig beeldvullend en responsive
  • Nederland is het zesde Europese land waar de nieuwe site is gelanceerd

Hij is in de lucht! Nederland is de zesde markt – na Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk – waar de nieuwe Ford-website is gelanceerd. Hij is responsive, beeldvullend, overzichtelijk en een stuk persoonlijker geworden. Lees verder

De nieuwe website staat voor een persoonlijkere manier van communiceren. Voorheen waren de webteksten geschreven in de u-vorm, wat ze afstandelijk maakte. Nu is gekozen voor de persoonlijkere aanspreekvormen je en jij. Daarbij heeft Ford de klantgedachte ‘What’s in it for me’ centraal gesteld. Aanbiedingen worden op een prominente plek getoond en belangrijke zaken; zoals het vinden van een dealer, een proefrit aanvragen, het maken van een werkplaatsafspraak of het downloaden van een brochure of prijslijst zijn duidelijk zichtbaar voor de bezoeker

“Het nieuwe Ford.nl biedt de consument optimaal gebruiksgemak op elk apparaat. Het snel vinden van een antwoord op zijn vraag staat daarbij altijd centraal,” aldus Laurens van Bergeijk, Digital Marketing Coördinator bij Ford Nederland.

Overzichtelijker
Veel beeld en minder tekst. Dat was een van de uitgangspunten bij het ontwerpen van de nieuwe Ford-website. Het geheel is nu overzichtelijk en logisch ingedeeld. De Ford-modellen zijn onderverdeeld in categorieën. Uiteraard kunnen bezoekers alle modellen in één oogopslag zien, maar ze kunnen ook selecteren op compacte auto’s, gezinsauto’s, SUV’s, performance-auto’s, bedrijfswagens en verwachte modellen.

Beeldvullend
Nieuw is ook dat de Ford-website responsive is, wat betekent dat hij geschikt is voor desktop, laptop, mobiele telefoon en tablet. De vorige website was dat niet. Er was een aparte site voor desktop/laptop en voor mobiel/tablet. Beide waren beperkt in hun mogelijkheden en bovendien niet beeldvullend. Met de nieuwe Ford-website is dat verleden tijd.

Nieuwe configurator
Tot slot is er een nieuwe configurator, waarmee bezoekers de auto van hun voorkeur naar eigen smaak kunnen samenstellen. Hij is beschikbaar voor onder andere de nieuwe Fiesta en de Focus. En ook SUV’s zoals de EcoSport en de Kuga, en bedrijfswagens zoals de Transit Connect.

Delen
Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden
Sebastiaan van de Pol
Press & Public Affairs

Sebastiaan van de Pol
PR Manager Ford Nederland B.V.
Telefoon: +31(0)20-5044504
E-mail: prfordnl@ford.com