• Ford heeft zijn 20e jaarlijkse duurzaamheidsrapport vrijgegeven, met een terugblik op twee decenia van vooruitgang
  • Ford kondigt nieuwe duurzaamheidsplannen aan die bijdragen aan ambitieuze doelen
  • Daarnaast heeft Ford SHE-MOVES gelanceerd, een project van Ford Motor Company en Ford Fund om vrouwen in mobiliteit te steunen

In 1999 heeft Ford Motor Company – als eerste bedrijf in de automotive branche – zijn eerste duurzaamheidsrapport gepubliceerd. Sindsdien heeft Ford twee decenia gewerkt aan een duurzamere wereld.

“We zijn toegewijd om een positieve impact te hebben op de planeet en de gemeenschappen waarin we wonen en werken,” zegt Kim Pittel, vice president, sustainability, environment and safety engineering. “Door samen te werken met onze partners en leveranciers kunnen we een nog grotere impact maken en gezamenlijk onze doelen behalen. Samen zoeken we oplossingen om de planeet te beschermen en de levenskwaliteit te verbeteren.”

Er is veel gebeurd sinds het eerste rapport, dat in eerste instantie uitsluitend gericht was op milieukwesties. De insteek ten aanzien van duurzaamheid is nu veel breder en heeft door de jaren heen voortdurend vooruitgang geboekt.

Vorig jaar was een cruciaal jaar voor een deel van die vooruitgang. Alleen in 2018 heeft Ford:

  • Een formele mensenrechten beoordeling van de Verenigde Naties ondergaan
  • Acht jaar voor tijd voldaan aan het eerder gestelde doel om operationele broeikasgasemissies per geproduceerd voertuig met 30 procent te verminderen
  • Een ambitieuze doelstellingen aangekondigd om geen drinkwater voor productieprocessen meer te gebruiken, drinkwater wordt alleen gebruikt voor menselijke consumptie

Visie voor de toekomst
Als voorbereiding op de komende 20 jaar, bouwt Ford voort op de ambitieuze doelen van vorig jaar en committeert zich tot verschillende nieuwe doelen. Dit maakt deel uit van het hoofddoel om ’s werelds meest betrouwbare bedrijf te worden, dat slimme voertuigen voor een slimme wereld ontwikkeld.

Die ambities, die richting geven aan toekomstige duurzaamheidsdoelstellingen en -strategieën, omvatten onder meer:

  • Stimuleren van menselijke vooruitgang door mobiliteit en toegankelijkheid voor iedereen te bieden
  • De meest inclusieve en diverse onderneming wereldwijd worden
  • Wereldwijd uitsluitend verantwoord verkregen grondstoffen gebruiken voor alle productie
  • Uitsluitend gerecycleerde en hernieuwbare kunststoffen gebruiken voor de wereldwijde productie van alle voertuigen

 Lees hieronder het bericht verder in het Engels:

Working Toward the Vision
While aspirational goals set Ford’s long-term sustainability strategy, the company has established new specific sustainability targets in conjunction with the 20th anniversary Sustainability Report that will help achieve its vision for the future:

  • Ford will continue to do its part to reduce CO2 emissions consistent with the Paris Climate Accord. Ford’s first Climate Change Scenario Report, published in tandem with the Sustainability Report, details Ford’s vision for the transition to a low-carbon economy and resilience to managing climate risk in the future.
  • Ford will eliminate single-use plastics from operations by 2030.
  • Ford will use 100 percent renewable energy for all manufacturing plants globally by 2035, meaning the energy comes from sources that naturally replenish – such as hydropower, geothermal or wind and solar. As a step toward this goal, the company has committed to a substantial renewable energy procurement through DTE Energy’s MIGreenPower programme, which will provide 500,000 megawatt hours of locally sourced Michigan wind energy – Ford’s largest ever renewable energy purchase.

Sustainability in Europe
Earlier this year, Ford committed that all the company’s future nameplates would include an electrified option. In April, at a special “Go Electric” event in Amsterdam, the company unveiled an extensive range of 16 electrified models for Europe that are designed to help make cities cleaner and quieter by increasingly using more environmentally friendly electric power. The line-up includes everything from small family cars to SUVs and people-movers under a new Ford Hybrid banner – with a Mustang-inspired performance SUV and fully electric Transit van on the way.

Previous initiatives undertaken by Ford, which contribute to the company’s commitment to sustainability at its manufacturing facilities, include:

  • Ford’s European Parts and Distribution Centre in Cologne, Germany, has a photo-voltaic solar panel installation by German energy provider RheinEnergie, that feeds 1.100MWh electricity into the power grid every year; enough to power 370 average Cologne households.
  • Three wind turbines at the company’s largest diesel engine production facility globally, Ford’s Dagenham Diesel Centre, in the UK, provide enough clean energy to power the final assembly building.
  • The First European Ford Resource and Engagement Centre opened in Romania, in October last year, with a $1 million investment.

For more than ten years, Ford has used 100 per cent green electric power at all of its facilities in Cologne, including electricity from three hydro-power plants in Norway and Sweden

Additional Report Highlights
In addition to these aspirational goals and sustainability targets, Ford has officially launched SHE-MOVES (Strengthening Her: Mobilizing Ventures for Social Innovation), a grant programme from Ford Motor Company and Ford Fund that supports community ventures benefitting women and children in India, South Africa and Nigeria and promotes access to mobility.

The company also selected three inaugural grantees:

  • Zaclon India Pvt. Ltd. – trains more than 40 women in India to operate and maintain vehicles, supporting job placement as well as instructs them in self-defence and personal safety
  • Shuttlers – provides specialized shuttles along a frequently travelled route while facilitating a customized learning experience for at least 600 women in Nigeria for one year
  • Uhambo Foundation – provides community-wide support, education and transportation related to disabilities and Whole Person Leadership Development in South Africa for parents, especially mothers

Beyond the new goals and initiatives being announced in conjunction with the 20th annual Sustainability Report, the company also highlights in depth additional details from last year’s efforts and accomplishments around people, planet and product innovation. To read the full report, visit sustainability.ford.com.

Delen
Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden
Sebastiaan van de Pol
Press & Public Affairs

Sebastiaan van de Pol
PR Manager Ford Nederland B.V.
Telefoon: +31(0)20-5044504
E-mail: prfordnl@ford.com