• Ford Motor Company heeft voor inspanningen op gebied van watermanagement vier keer op rij een ‘A grade’ gekregen van CDP, de non-profit organisatie die duurzame economieën aanmoedigt
  • Inzet om klimaatverandering tegen te gaan wordt voor het derde jaar op rij beloond met een A-

Ford Motor Company is vereerd om voor zijn inspanningen voor watermanagement een ‘A grade’ te ontvangen van CDP, de non-profit organisatie die duurzame economieën aanmoedigt. Hiermee heeft Ford voor het vierde jaar op rij een A ontvangen voor zijn inspanningen op het gebied van waterbescherming. Lees verder

Ford is één van nog geen 30 bedrijven wereldwijd die een ‘A grade’ ontvangt voor duurzaamheid op het gebied van watergebruik. Sinds het jaar 2000 heeft Ford het gebruik van water met 62.5% weten te verminderen. Dit komt neer op een besparing van bijna 40 miljard liter water. Daarbij ligt Ford op schema met het doel om tegen 2020 het waterverbruik met driekwart te verminderen. Het ultieme doel is om helemaal geen drinkbaar water meer te gebruiken in het fabricageproces.

Lees het bericht hieronder verder in het Engels:

“Access to clean water is a fundamental human right,” said Kim Pittel, vice president, sustainability, environment and safety engineering, Ford Motor Company. “We know we play an integral role in establishing best practices to help protect the environment – both for Ford and our supply chain. Through our integrated approach to sustainability, our goal is to improve the lives of not only our customers, but communities around the world.”

Ford received an A- for its climate change efforts for the third year in a row. As part of the company’s commitment to deliver on its share of CO2 reductions consistent with the Paris Climate Accord, Ford is investing $11 billion to introduce 16 fully electric vehicles within a global portfolio of 40 electrified vehicles through 2022. Additionally, in 2017 Ford achieved its goal to reduce the company’s global carbon dioxide emissions from manufacturing operations by 30 percent per vehicle produced by 2025, eight years early.

“Congratulations to all companies that made it onto CDP’s A list this year,” said Paul Simpson, CEO of CDP. “As the severity of environmental risks to business becomes ever more apparent, these are the companies that are positioning themselves to provide solutions, seize new market opportunities and thrive in the transition to a sustainable economy. We need to urgently scale up environmental action at all levels to meet both the goals of the Paris Agreement and sustainable development goals. It’s clear the business world is an essential player in this transition and the A list companies are set to make a substantial contribution to those goals.”

Ford’s annual sustainability report has tracked the company’s comprehensive approach to managing corporate social responsibility issues related to climate change, water conservation and air quality among others, and has identified opportunities for significant impact across the business since 2000.

To learn more about Ford’s sustainability performance, data and reporting, please visit sustainability.ford.com.

Delen
Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden
Sebastiaan van de Pol
Press & Public Affairs

Sebastiaan van de Pol
PR Manager Ford Nederland B.V.
Telefoon: +31(0)20-5044504
E-mail: prfordnl@ford.com