- Ford Chip Ganassi Racing heeft zijn zinnen gezet op een succesvolle en probleemloze race in de 'WEC 6 uur van Spa-Francorchamps', de laatste competitieve test voor Le Mans
- Eerste zege met nieuwe Ford GT is een feit op Laguna Seca Raceway in Monterey, Californië
- Minder tankstops door laag brandstofverbruik V6 EcoBoost-motor
Komende zaterdag zullen de nieuwe Ford GT’s van het Ford Chip Ganassi Racing team strijden voor een podiumplek in de ‘WEC 6 uur van Spa-Francorchamps’ in België, iets meer dan twee weken na het debuut in de FIA World Endurance Championship op Silverstone. Lees verder
Downloads
WEC Spa-Francorchamps
Het in België gelegen Spa-Franchorchamps Grand Prix Circuit staat bij vele internationale racecoureurs hoog op de lijst van favoriete circuits. Ford GT coureur Stefan Mücke weet hoe hij daar een snelle ronde moet neerzetten. Hij is ronde recordhouder in de GTE Pro klasse op het circuit.
“We hadden een zeer veelbelovende race op Silverstone,” zei Mücke. “De auto liep als een trein en het team deed het erg goed, vooral als je bedenkt dat we niet eerder pitstops hadden gemaakt in een echte wedstrijd. We zijn nu klaar voor de volgende stap, en dat is een podiumplaats! Spa is een van mijn favoriete circuits, dus ik kan niet wachten om daar met de Ford GT te rijden. Het circuit heeft fraaie bochten en ik denk dat onze auto er goed uit de verf komt.”
Donderdag om 12:15 uur zullen de twee Fords GT zich opmaken voor de eerste vrije training. De GTE kwalificatie vindt plaats op vrijdag om 16:05 uur en de race gaat van start op zaterdag om 14:30 uur.
IMSA Monterey, Californië
Afgelopen zondag 1 mei won de Ford GT zijn eerste race op Laguna Seca Raceway in Monterey, Californië in het IMSA Weathertech Sportscar Championship, dankzij het lage brandstofverbruik van de Ford EcoBoost-motor en het indrukwekkende optreden van de coureurs Ryan Briscoe en Richard Westbrook.
Het duo begon de twee uur durende race op de voorste rij vanaf de tweede positie en het duurde niet lang voordat duidelijk werd dat de race zou worden gewonnen door het team met het beste brandstofverbruik. Dat was de nummer 67 Ford GT die een tankstop minder nodig had om de race uit te rijden.
“Ik vind het geweldig dat de winst te danken is aan het geringe brandstofverbruik. Dit is een mooie voorbode op de 24 uur van Le Mans waar brandstofverbruik een zeer significante rol kan spelen”, zegt Dave Pericak, global director, Ford Performance.
Voor meer informatie over de bevindingen van het Ford Chip Ganassi Racing team en de WEC race op het circuit van Spa-Francorchamps in België verwijzen wij u graag naar bijgaand Engelstalig persbericht.
Zie ook: http://racing.ford.com/home.html