• Nieuwe C-MAX Plug-In Hybride nu leverbaar
  • C-MAX Plug-in Hybride zuinigste Ford met CO2 uitstoot van 46 g/km
  • 185 pk gecombineerd vermogen; oplaadtijd batterij ongeveer twee uur
  • Nederland eerste markt voor C-MAX Plug-In Hybride; verdere uitbreiding volgt in 2015
  • Zeer rijk uitgeruste C-MAX Plug-In Hybride nu leverbaar voor € 34.995,- en te leasen voor € 539,- per maand

Ford breidt zijn Europese assortiment uit met een primeur: de nieuwe Ford C-MAX Plug-In Hybride.
De C-MAX Plug-In Hybride is in Europa de zuinigste Ford die is uitgerust met een benzinemotor, in dit geval een 2,0-liter Atkinson-cyclusmotor. In combinatie met een 7,6 kWh lithium-ionbatterij en een elektromotor zorgt deze voor een brandstofverbruik van 2,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 46 g/km. Lees verder

“Met deze nieuwe plug-in hybride biedt Ford nu op het gebied van aandrijvingen voor elk wat wils. De nieuwe C-MAX Plug-In Hybride betekent een uitbreiding van het Ford-assortiment, dat al bestaat uit de uitstootloze Focus Electric en de nieuwe Ford Mondeo Hybrid,” zegt Joe Bakaj, vicepresident Product Development bij Ford Europa.

In de elektrische modus heeft de C-MAX Plug-In Hybride een actieradius van 44 km km en haalt de auto een topsnelheid van 137 km/u. De batterij kan in slechts twee uur worden opgeladen bij een geschikt laadstation. Wordt er gebruikgemaakt van een standaard stopcontact, dan duurt het laden drie uur.

Een regenererend remsysteem behoudt bij remmen 95 procent van de vrijkomende energie voor hergebruik. Dit levert minder uitstoot en een lager brandstofverbruik op. Bestuurders kunnen de efficiëntie nog verder verbeteren met de Ford Smartgauge-interface. Deze houdt het brandstof- en energieverbruik in de gaten en verlaagt dit via een aantal voorzieningen, zoals “Brake Coach”, dat het geleidelijk remmen stimuleert en zo meer energie aan de batterij retourneert. Aerodynamische verbeteringen aan de motorkap, dakstijlen en de wielkasten zorgen voor een lagere luchtweerstand.

De nieuwe C-MAX heeft een zeer rijke standaarduitrusting. Zo is de auto bijvoorbeeld voorzien van een Hands-Free Liftgate, een unicum in het segment waarmee de kofferbak automatisch door middel van een zachte trapbeweging kan worden geopend.

Verder omvat de standaarduitrusting o.a.
• 17-inch lichtmetalen velgen
• Active Park Assist
• Achteruitrijcamera
• Automatisch inschakelende dimlichten
• Automatische, dual zone airconditioning
• Cruise Control
• Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
• Elektrisch verwarmbare voorstoelen
• Lederen stoelbekleding in Charcoal Black
• Lederen bekleding voor stuurwiel en pookknop
• Mykey (programmeerbare sleutel om veilig rijden te bevorderen)
• Panoramadak met elektrisch zonnegordijn
• Regensensor
• Navigatie met SYNC 2 connectitiveitssysteem, spraaksturing en 8-inch touchscreen

De nieuwe C-MAX Plug-In Hybride komt als eerste op de markt in Nederland en kost € 34.995,-. De leaseprijs bedraagt € 539,- per maand bij een jaarkilometrage van 20.000 km en een looptijd van 60 maanden.

“Het aanbod aan zuinige motoren voor het C-MAX-assortiment is nog nooit zo groot geweest,” zegt Roelant de Waard, vicepresident Marketing, Sales & Service bij Ford Europa. “De C-MAX was al leverbaar met de driemaal tot International Engine of the Year uitgeroepen 1,0-liter EcoBoost benzinemotor. Daarbij komen nu de nieuwe 1,5-liter EcoBoost benzinemotor en de 105 pk 1,5-liter TDCi ECOnetic dieselmotor, die naar verwachting in de vijfzitsuitvoering van de C-MAX een CO2-uitstoot van 99 g/km zal hebben.”

Delen
Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden
Sebastiaan van de Pol
Press & Public Affairs

Sebastiaan van de Pol
PR Manager Ford Nederland B.V.
Telefoon: +31(0)20-5044504
E-mail: prfordnl@ford.com