• 100 procent elektrisch met 342 kW (465 pk) vermogen – de Mustang Mach-E GT accelereert in 3,7 seconden vanuit stilstand naar 100 km/uur
  • Inclusief vijf jaar gratis toegang tot het FordPass-laadnetwerk en een jaar tot de snellaadstations van IONITY voor optimale gemoedsrust onderweg
  • Unieke en spectaculaire Mustang Mach-E 1400 laat potentieel van elektrisch rijden zien
  • Go Electric in Rotterdam tot en met 1 oktober gratis voor publiek toegankelijk

Ford heeft voor het eerst in Europa de high-performance Mustang Mach-E GT onthuld. Deze volledig elektrische Mustang accelereert in 3,7 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u1, de snelste acceleratietijd in zijn klasse. De nieuwe Ford Mustang Mach-E GT komt eind 2021 naar Europa. Lees verder

Ford rust de Mustang Mach-E GT uit met een 342 kW (465 pk) sterke volledig elektrische aandrijflijn en all-wheel drive, zodat de bestuurder het potentieel volledig kan benutten en maximaal kan genieten van de prestaties die de GT uitvoering biedt.

Voor volledige gemoedsrust gaat de aanschaf van de Mustang Mach-E GT gepaard met toegang tot een toonaangevend netwerk van oplaadpunten in heel Europa. Klanten die dit jaar of in de loop van volgend jaar een Mustang Mach-E GT bestellen, krijgen vijf jaar lang gratis toegang2 tot het FordPass Charging Network. Dit netwerk van oplaadpunten groeide in minder dan een jaar met bijna 25 procent en telt momenteel ruim 155.000 laadstations in heel Europa.
Eigenaren van een Mustang Mach-E GT hebben verder een jaar gratis toegang2 tot het IONITY-snellaadnetwerk, dat nu 270 laadstations omvat en naar verwachting tegen het einde van het jaar vierhonderd.

De Ford Mustang Mach-E GT maakte gisteren in Rotterdam zijn Europese debuut tijdens de kick-off van het Go Electric evenement in Nederland. De Go Electric presentatie is vanaf vandaag ook voor publiek toegankelijk en bestaat uit diverse praktische en boeiende activiteiten die de vragen van consumenten rondom geëlektrificeerd rijden beantwoorden en de voordelen laten zien van de verschillende typen elektrische aandrijflijnen.

Karakter van iconische, oorspronkelijke Mustang
De Mustang Mach-E GT is qua prestatievermogen en karakter vergelijkbaar met de iconische, oorspronkelijke Mustang-sportauto. Maar hij biedt tevens de mogelijkheid om vijf inzittenden met elektrische verfijning te vervoeren. De 342 kW (465 pk) sterke dual motor-aandrijflijn levert een maximumkoppel van 830 Nm. De topsnelheid is begrensd op 200 km/u.

Ford rust de Mustang Mach-E GT uit met adaptieve MagneRide-wielophanging, lichtmetalen 20 inch velgen, rode remklauwen en exclusieve lakkleuren, waaronder Cyber Orange en Grabber Blue. In het interieur is een 15,5 inch full-HD touchscreen te vinden met het SYNC3– info tainmentsysteem van de nieuwste generatie. Dit systeem is zelflerend en herkent op een gegeven moment de voorkeuren en gewoonten van de bestuurder, zodat het vervolgens suggesties doet die optimaal op zijn wensen aansluiten. Het interieur is voorzien van Ford Performance-stoelen en een exclusief stuurwiel met inzetten van suède.

Met zijn accupakket van 88 kWh heeft de Ford Mustang Mach-E GT een actieradius van 500 kilometer4 (WLTP). Het Intelligent Range systeem voorspelt nauwkeurig hoe ver de bestuurder nog kan rijden en houdt rekening met zijn eerdere rijgedrag, de weersvoorspellingen en rijgegevens van andere Mustang Mach-E’s via crowdsourcing.
De standaarduitvoering van de Mustang Mach-E met achterwielaandrijving en 68kWh accupakket accelereert in 6,1 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u5. De actieradius bedraagt 440 kilometer4 (WLTP).

Ford bezorgt klanten die een volledig elektrisch of plug-in hybride model bezitten, extra gemak met het FordPass Charging Network, het grootste Europese openbare laadnetwerk, dat sinds oktober 2019 met ongeveer 30.000 laadpunten is gegroeid tot ruim 155.000 laadstations.
In samenwerking met NewMotion kunnen Ford-klanten de FordPass-app gebruiken om in 21 Europese landen laadpunten te vinden, ernaartoe te navigeren en er te betalen. Voor een optimale gebruikservaring kunnen ze hierbij gebruikmaken van één account2.

Ford is ook een van de oprichters en aandeelhouders van IONITY, een consortium dat snellaadstations exploiteert langs autosnelwegen en op de belangrijkste Europese locaties. De laadnetwerken van FordPass en IONITY zijn vooral handig voor wie thuis of op het werk geen oplaadpunt heeft om zijn accu op te laden.
Als bij een snellaadstation van IONITY met 150 kW wordt geladen, neemt de actieradius van de Mustang Mach-E, uitgerust met een Extended Range-accu en achterwielaandrijving, binnen 10 minuten6 toe met gemiddeld 119 kilometer. De totale actieradius bedraagt tot 610 kilometer4.

17 nieuwe geëlektrificeerde modellen op komst
Ford is van mening dat een breed aanbod aan geëlektrificeerde aandrijflijnen de juiste weg is naar een energie-efficiënte toekomst voor automobilisten. Tot eind 2021 introduceert Ford 17 nieuwe geëlektrificeerde modellen in Europa.

Ford doet een beroep op overheden, industrieën en instellingen om de weg naar verdere elektrificatie te ondersteunen met een snellere uitbreiding van de publieke oplaadinfrastructuur en een stabiel stimuleringsbeleid om het wagenpark te elektrificeren en sneller te verjongen. Ondertussen levert Ford diverse (plug-in) hybridemodellen die automobilisten helpen brandstof te besparen, initiatieven met betrekking tot schone lucht ondersteunen en consumenten het vertrouwen geven in elektrificatie.

In Nederland is negentig procent van alle Ford Puma’s die Ford tot augustus van dit jaar verkocht, uitgerust met de EcoBoost 48-volt mild hybride aandrijflijn. En tachtig procent van alle verkochte Kuga’s in dezelfde periode was een Kuga Plug-in Hybrid. De Mondeo wordt zelfs uitsluitend als hybride verkocht. Ook de populaire Focus en Fiesta zijn inmiddels leverbaar met mild hybride aandrijflijnen.

Uit een proef met twintig Ford Transit Custom Plug-In Hybrids, verdeeld over verschillende bedrijven die gezamenlijk meer dan 240.000 kilometer in het centrum van Londen aflegden, blijkt dat 75 procent van de gereden afstand elektrisch is afgelegd. Hiermee leverde de proef een significante bijdrage aan de vermindering van uitlaatgassen in het Londense centrum.

Uniek prototype met 1.400 pk
Ook de volledig elektrische Mustang Mach-E 1400 maakte gisteren in Rotterdam zijn debuut. Dit is een uniek prototype met een vermogen van meer dan 1.029 kW (1.400 pk).

De Mustang Mach-E 1400 moet een brug slaan tussen wat een volledige elektrische auto kán en wat de consument dénkt dat een elektrische auto kan. Het spectaculaire prototype is het resultaat van een samenwerking tussen Ford Performance en tuningspecialist RTR Vehicles, waarin meer dan 10.000 uur aan arbeid is gaan zitten.
De aerodynamica is geoptimaliseerd en door alle instelmogelijkheden van zijn zeven elektromotoren is de Mustang Mach-E 1400 breed inzetbaar, van driftauto tot circuitracer en alles daartussenin.

Go Electric Rotterdam
Voor een bezoek aan Go Electric kunnen geïnteresseerden tot en met 1 oktober langskomen op de Grotemarkt in Rotterdam, naast de bekende Markthal. Om verzekerd te zijn van een plek en wachttijd te voorkomen is er de mogelijkheid om vooraf een tijdslot reserveren via Ford.nl.

Uiteraard wordt er rekening gehouden met de coronamaatregelen, daarom is de Go Electric presentatie een ‘touch free experience’. Onder leiding van hosts gaan er iedere 20 minuten kleine groepjes de stand in. Onze hosts dragen een mondkapje en ook de bezoekers wordt verzocht een mondkapje te dragen. Als men wil meerijden in de Mustang Mach-E is dit zelfs verplicht.

# # #

  1. De Ford Mustang Mach-E is vanaf eind 2021 leverbaar in Europa. Streefcijfers gebaseerd op tests door Ford, met een rollende start.
  2. Functies moeten mogelijk worden geactiveerd.
  3. Afleiding brengt de verkeersveiligheid in gevaar. Gebruik tijdens het rijden zo mogelijk stemcommando’s en bedien geen mobiele apparaten met de hand. Sommige functies zijn mogelijk geblokkeerd terwijl het voertuig in een versnelling staat. Niet alle functies zijn compatibel met alle telefoons.
  4. De gehomologeerde brandstofverbruiks- en emissiecijfers worden in de aanloop naar de introductie bekendgemaakt. Het vermelde energieverbruik en de elektrische actieradius zijn gemeten volgens technische reglementen en specificaties van het Europese richtlijnen (EG) 715/2007 en (EU) 2017/1151, zoals laatst gewijzigd. Light Duty Vehicle-typegoedkeuring volgens de World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) heeft energieverbruik en CO2-emissie-informatie voor New European Drive Cycle (NEDC) en WLTP. WLTP zal de NEDC uiterlijk eind 2020 volledig vervangen. De toegepaste standaardtestprocedures maken vergelijking tussen verschillende voertuigtypen en verschillende fabrikanten mogelijk. Tijdens de uitfasering van NEDC worden de WLTP-meetresultaten gecorreleerd aan de NEDC. Daardoor kan het verbruik bij de twee testprocedures afwijken. Dezelfde auto kan volgens de twee testmethoden afwijkende resultaten behalen.
  5. Streefcijfers gebaseerd op tests door Ford, met een rollende start
  6. Streefcijfers voor actieradius en oplaadtijd gebaseerd op gegevens van de fabrikant en berekeningen op basis van de WLTP-testcyclus. Geschatte extra kilometers zijn gebaseerd op de eerste tien minuten van het laden zodra de auto stroom ontvangt. Gehomologeerde verbruikscijfers worden in de aanloop naar de introductie bekendgemaakt. De oplaadsnelheid neemt af naarmate de batterij voller wordt. De ervaring van consumenten kan variëren, afhankelijk van laadstatus en piektijden op het laadnetwerk. Feitelijke actieradius hangt af van omstandigheden zoals het weer, het rijgedrag, staat van onderhoud, leeftijd en toestand van de lithium-ion-accu.

Puma EcoBoost Hybrid: brandstofverbruik vanaf 4,3 l/100 km, CO2-emissie vanaf 97 g/km NEDC (vanaf 5,6 l/100 km en 126 g/km WLTP)

Kuga Plug-In Hybrid: brandstofverbruik vanaf 1,2 l/100 km, CO2-emissie vanaf 26 g/km NEDC (vanaf 1,4 l/100 km en 32 g/km WLTP)

Transit Custom Plug-In Hybrid: brandstofverbruik vanaf 2,7 l/100 km en CO2-emissie vanaf 60 g/km NEDC (3,1 l/100 km en 70 g/km WLTP)

Delen
Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden
Sebastiaan van de Pol
Press & Public Affairs

Sebastiaan van de Pol
PR Manager Ford Nederland B.V.
Telefoon: +31(0)20-5044504
E-mail: prfordnl@ford.com