- Geavanceerde plug-in hybride-technologie met sterke elektromotor en 1.0-liter EcoBoost benzinemotor als range-extender
- Emissievrije actieradius van 56* km en meer dan 500* km totale actieradius
- Geofencing voor automatisch overschakelen naar EV-modus bij inrijden van milieuzones en E-power Pack om elektrische apparatuur van stroom te voorzien
- TCO over drie jaar of 150.000 km lager dan die van vergelijkbare diesel
- Verkrijgbaar in drie versies vanaf € 41.250**
Ford maakt vandaag de prijzen van de innovatieve en prijswinnende Transit en Tourneo Custom Plug-In Hybrid bekend. De nieuwe plug-ins van Ford maken emissievrij goederentransport en personenvervoer mogelijk zonder laadstress. Ze beschikken over een geavanceerde hybride-aandrijving die onder meer bestaat uit een 92,9 kW sterke elektromotor met een koppel van 355 Nm, die van stroom wordt voorzien door een 13,6 kWh lithium-ion-accupack. Lees verder
Downloads
De nieuwe plug-in hybrides van Ford zijn praktische, breed inzetbare opties voor bedrijven die de doelstellingen voor schone lucht in stedelijke omgevingen nastreven, met behoud van de actieradius van een schone en zuinige verbrandingsmotor. De meervoudig bekroonde 1.0-liter EcoBoost benzinemotor fungeert als range-extender voor lange(re) afstanden en maakt een actieradius van meer dan 500* kilometer mogelijk.
De Transit Custom Plug-In Hybrid heeft nét voor zijn marktintroductie al een eerste award te pakken. De emissievriendelijke Ford is recentelijk uitgeroepen tot International Van of the Year 2020. De 25-koppige vakjury prees de nieuwe plug-in hybride om z’n gunstige gebruikskosten en zijn perfecte geschiktheid voor het rijden in het toenemende aantal – steeds strengere – milieuzones.
Drie versies
Ford Bedrijfswagens levert z’n plug-in hybride in drie versies. Zo is deze geavanceerde Transit Custom er als Bestelauto L1H1 en Kombi L1H1. Op een volle accu kan de Transit Custom Plug-In Hybrid maximaal 56* kilometer rijden volgens de NEDC richtlijnen en hij heeft een gemiddeld benzineverbruik vanaf 2.7* l/100km en 60* g/km CO2-uitstoot.
Het royale netto laadvermogen van 1.130 kg en het onveranderde laadvolume van 6,0 m³ worden mogelijk gemaakt doordat het compacte accupack onder de vloer is geplaatst.
De Transit Custom Plug-In Hybrid is ook extra rijk uitgerust. Beide plug-in versies worden standaard geleverd als luxe Trend met onder meer cruise control, airconditioning, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels en parkeersensoren voor en achter. Het interieur is luxe afgewerkt, met onder meer een met leder bekleed stuurwiel. De Transit Custom Plug-In Hybrid Trend is bovendien uitgerust met FordPass Connect, een elektrisch verwarmbare voorruit, stoelverwarming voor de bestuurder en passagiers, additionele airbags, een perimetrisch alarm en een audiosysteem met 4.2-inch kleurenscherm en DAB-radio.
De Ford Transit Custom Plug-In Hybrid Trend is er als Bestelauto L1H1 vanaf € 41.250** en als 9-persoons Kombi L1H1 vanaf 43.750**. Beide versies zijn met een groot aantal aantrekkelijk geprijsde opties en pakketten naar wens te configureren.
De luxueuze 8-zits Tourneo Custom Plug-In Hybrid heeft dezelfde geavanceerde aandrijflijn als de Transit Custom met stekker. Hij biedt superieure verfijning met een ruime cabine met naar wens een conference-stoelopstelling die uniek is in het segment. Het is een ideale executive shuttle voor bedrijven die de strenge luchtkwaliteitsdoelen in binnensteden of bij luchthavens willen halen. Hij heeft een gemiddeld verbruik van 3,1* liter per 100 km en een CO2-uitstoot van 70* g/km. Bij volledig elektrisch rijden heeft hij een maximale actieradius van 53* km.
De nieuwe 8-zits Tourneo Custom Plug-In Hybrid biedt superieur comfort, met een uitzonderlijke verfijning voor de inzittenden, met name in de modus waarin volledig elektrisch wordt gereden. De ruime binnenafmetingen en stoelopstellingen zijn identiek aan die van de uitvoering met 2.0-liter EcoBlue dieselmotor, waardoor deze uitvoering een ideale keuze is voor shuttle-diensten in de stad.
Hij is uitgevoerd als luxueuze Titanium met een hoogwaardig afgewerkt en comfortabel interieur. Tot de zeer rijke standaarduitrusting behoren onder meer het Ford SYNC 3 multimediasysteem met 8-inch touchscreen, Voice Control en uitgebreide connectiviteit. In het interieur zijn maar liefst 8 USB-aansluitingen te vinden. Hij is tegen een lage meerprijs verkrijgbaar met een in Dark Palazzo uitgevoerd lederen interieur. De rijk uitgeruste en luxe afgewerkte Tourneo Custom Plug-In Hybrid kent een vanafprijs van € 53.300**.
Geen uitstoot. Geen laadstress.
De Transit en Tourneo Custom Plug-In Hybrid staan bol van de technologie om de bestuurder te helpen om zo veel mogelijk emissievrij kilometers te maken. Met de laadaansluiting in de voorbumper is de accu in 3 uur te laden via een type 2 AC-lader. Extra elektrische energie wordt daarnaast opgevangen door het regeneratieve remsysteem wanneer het voertuig vertraagt of remt.
Met z’n vier selecteerbare EV-modi stellen de nieuwe plug-in hybrides van Ford hun bestuurder in staat om te kiezen hoe en wanneer hij of zij de beschikbare acculading willen gebruiken:
- EV Auto regelt de optimale combinatie van prestaties en efficiency
- EV Now geeft voorrang aan het gebruik van de elektromotor voor emissievrij rijden
- EV Later geeft prioriteit aan de range-extender om de accu zo veel mogelijk te ontzien
- EV Charge gebruikt de range-extender voor stroom en om de accu te laden
Bestuurders kunnen ook de mate van energieregeneratie en remhulp instellen door te kiezen voor een speciale Low-modus voor éénpedaalsrijden. Dit met als doel zo veel mogelijk energie terug te winnen om het bereik verder te vergroten.
In combinatie met het FordPass Connect on-board modem, stelt de onlangs gelanceerde FordPass Pro app van Ford bestuurders in staat om op afstand de laadstatus van hun voertuig te controleren. Eigenaren van kleinere wagenparken kunnen met dezelfde app vanaf het voorjaar van 2020 de laadtoestand van de accu van tot wel vijf voertuigen controleren.
Het FordPass Connect on-board modem is standaard voorzien van functies waarmee bestuurders de efficiency en inzetbaarheid van bedrijfswagens kunnen maximaliseren. De nieuwe geofencing-module is standaard en maakt het mogelijk om automatisch over te schakelen naar de EV Now-modus met nul uitstoot bij het binnenrijden van een emissiearme zone. Deze data kan worden gedeeld met lokale autoriteiten om te bevestigen dat aan de voorschriften voor lage-emissiezones wordt voldaan. Om het risico om per ongeluk met de range-extender te rijden, te voorkomen, kan de geofencing-module de stress voor de berijder verminderen en bedrijven eventuele boetes en sancties besparen.
FordPass Connect on-board modemtechnologie biedt functies die bedrijven in staat stellen om de productiviteit en het gebruik van het voertuig verder te optimaliseren. Een goed voorbeeld hiervan is het nieuwe Ford Data Services dat binnenkort op de markt komt, en de eerdergenoemde, nieuwe FordPass Pro app voor kleinere wagenparken.
Het optionele E-power Pack stelt bestuurders binnenkort in staat om krachtige elektrische apparatuur, zoals elektrisch gereedschap of bouwlampen, aan te sluiten op de hoogvolt-accu met behulp van een gemakkelijk toegankelijke aansluiting die tot 6 kW vermogen levert. Ook apparatuur in de op- of ombouw kan hierdoor van stroom worden voorzien.
Lagere TCO, hoge zekerheid
De resultaten van Fords jarenlange praktijkproef met de Transit Custom Plug-In Hybrid in Londen wijzen erop dat plug-in hybrides een praktische en realistische optie zijn voor bedrijven die de doelstellingen voor schone lucht in steden willen halen.
Met een vloot van twintig prototypes, die gezamenlijk een afstand van meer dan 240.000 km aflegden, werd in de praktijk getest of deze technologie een goed alternatief is voor bedrijven die normaliter met dieselvoertuigen rijden. Tegelijkertijd werd onderzocht hoe het meeste is te halen uit de volledig elektrische modus.
Tijdens de test werd 75 procent van de kilometers die de bestelwagens in Centraal-Londen en 49 procent van de kilometers die in Groot-Londen aflegden, volledig elektrisch gereden.
Deze resultaten laten zien dat plug-hybride bedrijfswagens zelfs zonder een volledig opgebouwd elektrisch oplaadnetwerk de uitlaatemissies in de binnenstad drastisch konden verminderen, waarbij de flexibiliteit van de range-extender wordt gebruikt om, indien nodig, langere ritten te maken.
Belangrijk voor ondernemers: uit de intensieve praktijktests bleek ook dat de plug-in hybrides van Ford hun emissievriendelijke prestaties leveren tegen een aantrekkelijke TCO. Over een periode van 3 jaar of 150.000 km liggen de totale eigendomskosten van de plug-in hybride lager dan die van een vergelijkbare diesel. Het goedkopere onderhoud (onderdelen en tijd) en het lagere verbruik (bij optimale inzet van de elektrische aandrijving) leveren de belangrijkste bijdrage aan de lagere kosten.
Om klanten extra vertrouwen te geven in deze nieuwe, geavanceerde aandrijving, geeft ford op het accupack een standaardgarantie van acht jaar/160.000 km.
Eerste Custom Plug-In Hybrids in april in Nederland
In verband met de hoge vraag, zijn de bestellingen in eerste instantie landelijk gecoördineerd via Ford Nederland, waarbij een select aantal fleet klanten de gelegenheid krijgt kennis te maken met de Custom PHEV. Later in 2020 wordt de plug-in hybride bedrijfswagen breed beschikbaar en is hij bij elk Ford Transit Centrum te bestellen. Meer informatie over de emissievriendelijke bedrijfswagens is te vinden op de website.
###
*Het vermelde brandstof- en energieverbruik, de CO2-uitstoot en elektrische actieradius zijn gemeten volgens technische reglementen en specificaties van het Europese reglement (EC 715/2007 en (EC) 692/2008. Het brandstofverbruik en de CO2-emissies zijn voor een specifieke modelvariant bepaald. Debetreffende testprocedure vergelijkt verschillende automerken en modellen. Naast het brandstofverbruik spelen ook het rijgedrag en andere non-technische factoren een rol bij het bepalen van de testresultaten. CO2 broeikasgas is verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde.
Vanaf 1 september 2017 wordt de uitstoot en het verbruik van nieuwe voertuigen getest volgens de World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) vastgesteld door de (EU) 2017/1151. De WLTP is een meer realistische testprocedure voor het meten van uitstoot en CO2-emissies. Vanaf 1 september 2018 vervangt de WLTP de New European Drive Cycle (NEDC) volledig. Tijdens de uitfasering van NEDC worden de WLTP meetresultaten gecorreleerd aan de NEDC. Daardoor kan het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot bij de twee testprocedures afwijken. Dezelfde auto kan volgens de twee testmethoden afwijkende resultaten behalen.
**Genoemde prijzen zijn exclusief BPM en BTW. Voor meer informatie, bekijk onze Verkoopvoorwaarden. Aan de informatie op deze site kunnen geen rechten worden ontleend. Evenmin kan Ford Nederland B.V. of Ford Credit Nederland B.V. aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuiste en/of onvolledige informatie op deze website.