• Fords ‘Interventions’ campagne met onder andere geluidsonderdrukkend hondenhok en slim bed, valt in de prijzen
  • Interventions haalde in Nederland titels zoals RTL Nieuws en FHM, en in het Verenigd Koninkrijk LADbible
  • Power 100 2019 Award en positie in Top Marketer of 2019-list van Marketing Week voor Ford Europa’s Marketing Communications Director, Anthony Ireson

De innovatieve ‘Interventions’ campagne van Ford – waaronder het geluidsonderdrukkende hondenhok om honden tegen vuurwerk te beschermen – heeft twee prestigieuze prijzen gewonnen. Lees verder

De ‘out-of-the-box’ campagne, met onder andere het hondenhok dat is gebruikt om Fords geavanceerde actieve geluidswering te demonstreren, is geroemd voor zijn impact; het bereik van deze campagnes was enorm.

Alleen al het geluidsonderdrukkende hondenhok scoorde 9,5 miljoen videoweergaven en maar liefst 32 miljoen vertoningen op sociale media, waarbij de laatste een bovengemiddelde engagement van 33 procent had. Dit betekent dat maar liefst een derde het bericht heeft gedeeld of erop heeft gereageerd.

Lees het bericht hieronder verder in het Engels:

Anthony Ireson, Director of Marketing Communications, Ford of Europe, said: “This was a real joint effort between the Marketing team and the Public Affairs team – we managed to get our story in GQ in Italy, LADbible in the UK, and ComputerBild in Germany, reaching normally hard to target audiences.”

The ‘Interventions’ campaign, which scooped a Power 100 2019 award and saw Anthony named a Top Marketer of 2019 by Marketing Week, also included a self-braking shopping trolley that cannot be crashed and a bed that stops people from hogging the mattress.

Both borrowed state-of-the-art Ford vehicle features (anti-collision and lane-keeping technology, respectively) to reach a global audience.

Anthony explained how the campaigns made key Ford selling points relatable to the public with relatively limited outlay from the company.  “Interventions took Ford technologies and put them into household objects to show how useful the technology could be,” said Anthony.

“We managed to get some really huge viewing and engagement numbers for a very small investment, and the consumer results showed that they thought we were a more innovative company as a result of the campaign.”

The kennel story received extensive coverage globally, reaching millions of Americans tuning into one of the country’s top-rated breakfast TV shows, as well as audiences in Taiwan.

More interventions stories are planned for 2020.

Delen
Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden
Sebastiaan van de Pol
Press & Public Affairs

Sebastiaan van de Pol
PR Manager Ford Nederland B.V.
Telefoon: +31(0)20-5044504
E-mail: prfordnl@ford.com